Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου 2013

Ποια τα κοινωνικά και συναισθηματικά προβλήματα των χαρισματικών παιδιών;

Ποια τα κοινωνικά και συναισθηματικά προβλήματα των χαρισματικών παιδιών;

Τα χαρακτηριστικά των χαρισματικών παιδιών συχνά οδηγούν σε κοινωνικά και συναισθηματικά προβλήματα, τα οποία μπορούν να επηρεάσουν τη συναισθηματική και κοινωνική τους ανάπτυξη. Για να καταλάβετε πλήρως το χαρισματικό σας παιδί, μια καλή ιδέα είναι να δείτε πώς η χαρισματικότητα του παιδιού σας μπορεί να επιδράσει στη συμπεριφορά του.
Προβλήματα απότοκα της ασύγχρονης ανάπτυξης
1. Τα χαρισματικά παιδιά μπορούν διανοητικά να κατανοήσουν αφηρημένες έννοιες, αλλά μπορεί να έχουν δυσκολίες να διαχειριστούν αυτές τις έννοιες συναισθηματικά. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε έντονη ανησυχία για το θάνατο, το μέλλον, το σεξ, όπως και πολλά άλλα.
2. Η σωματική ανάπτυξη των χαρισματικών παιδιών μπορεί να προκαλέσει μια αδυναμία ολοκλήρωσης μιας εργασίας, την οποία μπορούν όμως διανοητικά να συλλάβουν (η τελειομανία μπορεί επίσης να έχει κάποια συμμετοχή σε αυτή την αναστάτωση)
3. Ένα χαρισματικό παιδί μπορεί να είναι ικανό να συμμετέχει σε συζητήσεις ενηλίκων για θέματα όπως η υπερθέρμανση του πλανήτη ή η πείνα σε παγκόσμιο επίπεδο τη μια στιγμή και μια επόμενη στιγμή να αρχίσει να κλαίει και να παραπονιέται γιατί ο αδερφός του πήρε ένα αγαπημένο του παιχνίδι.
Προβλήματα απότοκα της αναπτυγμένης λεκτικής και αναλυτικής ικανότητας
1. Τα χαρισματικά παιδιά μπορεί να είναι εριστικά ή/και χειριστικά. (οι ενήλικες συχνά επισημαίνουν πως αυτά τα παιδιά είναι μικροί δικηγόροι!) Οι γονείς και άλλοι ενήλικες πρέπει πάντα να έχουν υπόψη τους, αν και συνίσταται να αποδίδεται έπαινος για τα λογικά και πειστικά επιχειρήματα, πως ένα παιδί είναι ακόμη παιδί και απαιτεί κατάλληλη πειθαρχία ανεξάρτητα από το πόσο έξυπνη ή χαριτωμένη μπορεί να δείχνει η συμπεριφορά του. Τα παιδιά που μπορούν να διακρίνουν πως μπορούν να χειριστούν ενήλικες μπορεί να νιώσουν ιδιαίτερα ανασφαλή.
2. Τα χαρισματικά παιδιά μπορεί να είναι χειριστικά (Οι γονείς και οι άλλοι ενήλικες πρέπει να φορντίζουν πως δε θα επιτρέπουν το χειρισμό τους από τα παιδί)
3. Ένα χαρισματικό παιδί μπορεί να προσπαθεί να αποδειχθεί εξυπνότερο από γονείς και δασκάλους.
4. Το εξεζητημένο λεξιλόγιο και η αναπτυγμένη αίσθηση του χιούμορ του χαρισματικού παιδιού μπορεί να προκαλέσουν παρεξηγήσεις, οι οποίες με τη σειρά τους μπορούν να το κάνουν να νιώσει κατώτερο και πως έχει απορριφθεί (Αυτός είναι ένας λόγος που τα χαρισματικά παιδιά προτιμούν να συναναστρέφονται παιδιά μεγαλύτερης ηλικίας και ενήλικες)
Προβλήματα απότοκα της τελειομανίας και των συναισθηματικών ευαισθησιών
1. Η τελειομανία μπορεί να οδηγήσει στο φόβο της αποτυχίας. Κατά επέκταση αυτού, το χαρισματικό παιδί προκειμένουνα αποφύγει την αποτυχία μπορεί να αρνηθεί ακόμα και να δοκιμάσει να κάνει κάτι (συμπεριλαμβανομένης και της σχολικής προετοιμασίας στο σπίτι!)
2. Η έντονη παρατηρητικότητα, η φαντασία και η ικανότητα να αντιλαμβάνονται πέραν του προφανούς μπορεί να προκαλέσουν στο χαρισματικό παιδί να παρουσιάζεται ως ντροπαλό, ως διστακτικό σε νέες καταστάσεις προκειμένου να εκτιμήσει όλες τις συνεκδοχές και επιπτώσεις.
3. Ένα χαρισματικό παιδί μπορεί να απαιτεί όλες τις λεπτομέρειες πριν απαντήσει σε ερωτήσεις ή να προσφέρει βοήθεια, το οποίο μπορεί να το κάνει να φαίνεται κοινωνικά ντροπαλό.
4. Η έντονη ευαισθησία μπορεί να προκαλέσει στα χαρισματικά παιδιά να αντιλαμβάνονται την κριτική ή ένα γενικό θυμό ως ένα θέμα που τα αφορά προσωπικά. Ακόμα και τα ελάχιστης σημασίας συμβάντα της παιδικής ηλικίας δεν αφήνουν τα χαρισματικά παιδιά ανεπηρέαστα.
5. Η ευαισθησία και η καλά αναπτυγμένη αίσθηση του σωστού και του λάθους μπορεί να οδηγήσουν σε ανησυχία για θέματα, όπως οι πόλεμοι, τα παιδιά που πεινάνε, η μόλυνση, η αδικία και η βία. Αν τα χαρισματικά παιδιά υπερεκτίθενται σε εικόνες και συζητήσεις με την προαναφερθείσα θεματολογία, μπορεί να γίνουν εσωστρεφή και να αποσυρθούν ή ακόμα και να υποφέρουν από κατάθλιψη λόγω της ύπαρξής τους.
Εικονικά, όλα τα χαρακτηριστικά της χαρισματικότητας μπορεί να προκαλέσουν στα χαρισματικά παιδιά την αίσθηση του να είναι “διαφορετικά” ακόμα και σε πολύ πρώιμα στάδια. Εϊναι σημαντικό, λοιπόν, να έρθουν σε επαφή με άλλα παιδιά τα οποία είναι σαν αυτά και με ανθρώπους που μπορούν να τα καταλάβουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου